14:04 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سال رونق تولید

 از صادرات خرما جلوگیری نشود
پایگاه خبری راد: نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جلوگیری از صادرات خرما از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت موجب ایجاد مشکلاتی برای باغداران می‌شود، گفت: نباید جلوی صادرات خرما را گرفت، چرا که خرمای صادراتی ایران به دلیل نبود صنایع جانبی مصرف داخلی ندارد.
منطقه ویژه علم و فناوری مکران احداث می‌شود
پایگاه خبری راد: تفاهم‌نامه چهارجانبه احداث منطقه ویژه علم و فناوری مکران در سال "رونق تولید"، در راستای توسعه بیش از پیش استان سیستان و بلوچستان با استفاده ار مدل‌های دانش‌بنیان به امضا رسید.
تصویب سود تقسیمی 3125 ریالی برای هر سهم همراه اول
پایگاه خبری راد: نرخ تورم ترکیه در ماه آوریل به زیر ۲۰ درصد رسید.
صادرات سنگ‌آهن به نفع کشور است یا نیست!؟
پایگاه خبری راد: در حالیکه معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید که با توجه به نیاز داخل به سنگ‌آهن، صادرات آن باید متوقف شده و برای توازن زنجیره فولاد مورد استفاده قرار گیرد؛ رئیس انجمن سنگ‌آهن ایران معتقد است بخشی از سنگ‌آهن تولیدی برای مصارف داخلی کاربرد نداشته و در کارخانه‌های کنسانتره‌سازی مورد استفاده نیست، بنابراین بهترین گزینه صادرات آن است تا حداقل جنبه ارزآوری داشته باشد.
عارف: راه فروش نفت بسته نیست
پایگاه خبری راد: درآمد کشور تنها به فروش نفت محدود نمی‌شود، البته که اگر تصمیم به صادرات نفت داشته باشیم می‌توانیم این کار را تحت هر شرایطی انجام دهیم و راه بسته نیست؛ خودمان تصمیم گیرنده نهایی هستیم و مطمئناً کشور تسلیم تحریم‌ها نخواهد شد.
بهره برداری از 3000 طرح شهرک‌های صنعتی تهران تا سه سال آینده
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: ۵۵۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان تهران وجود دارد و ۳ هزار طرح در حال اجراست.
پیشنهاد یک نماینده مجلس برای غلبه بر تحریم‌های آمریکا
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پیشنهادی خواستار منسجم‌تر شدن تیم اقتصادی دولت متناسب با سخت‌تر شدن شرایط تحریم و مخالفت آمریکا با تمدید معافیت نفتی برخی کشورها شد.
رشد ۶۵ درصدی تشکلها در دولت تدبیر و امید
پایگاه خبری راد: مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار از رشد ۶۵ درصدی شوراها و تشکلها در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: کارگران کارخانه ها و بنگاهها به تشکلات و شوراهای کار نیاز دارند.
خام فروشی مواد معدنی متوقف می‌شود
پایگاه خبری راد: معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این وزارتخانه موافق خام فروشی نیست و در سال رونق تولید حتماً باید مواد معدنی را در داخل کشور به ارزش افزوده تبدیل و سپس صادر کنیم.
در نشست سازندگان تجهیزات صنعت نفت چه گذشت؟
پایگاه خبری راد: اعضای انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با انتقاد از عملکرد دولت برای عبور از شرایط تحریم اعلام آمادگی کرده و اعلام کردند اگر به هم اعتماد داشته باشیم می‌توانیم ایران را با متخصصان بیکاری که در تاکسی اینترنتی کار می‌کنند، بچرخانیم.
راه نجات شرکت ورشکسته، ادغام نیست
پایگاه خبری راد: رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، تقویت تولید داخلی و تأمین معاش و امنیت شغلی کارگران را اصلی‌ترین خواسته کارگران در "هفته کارگر" عنوان کرد و گفت: لایحه اصلاح پارامتریک قانون تامین اجتماعی از نو و به شکل سه‌جانبه میان کارگر، کارفرما و دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد.
تولید روزانه ۴۷ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه ستاره
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس از ایجاد مقدمات ابتدایی برای رسیدن به تولید روزانه ۴۷ میلیون لیتر بنزین تا هفته‌ی آینده خبر داد.
اصلاح نظام دستمزد را جدی بگیرید
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر می‌خواهیم به سمت رونق تولید برویم و مشکلات معیشت کارگران را حل کنیم، باید اصلاح نظام مزدی را در دستور کار قرار بدهیم.
 تسهیلات مصوب باید به طور درست پرداخت شود
پایگاه خبری راد: نماینده مردم قم در مجلس گفت: صرف تصویب تسهیلات بانکی گرهی از مشکلات استان باز نمی‌کند و باید پیگیری و نظارت انجام شود تا تسهیلات به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان پرداخت شود.
طرح‌های با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی تسهیلات می‌گیرند
پایگاه خبری راد: مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اعلام حمایت موثر از ۱۸۴۱ بنگاه اقتصادی از حفظ و تثبیت ۳۵۰ هزار شغل در سال گذشته خبر داد و گفت: بنگاه‌هایی که به بازسازی و نوسازی نیاز دارند و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد از تسهیلات رونق تولید برخوردار می‌شوند.